De deal willen winnen is de deal willen voorbereiden

Het winnen van grote en complexe deals vraagt om een integrale samenwerking tussen de verschillende activiteiten binnen de organisatie. Niet vanuit de hiërarchische organisatiestructuur maar vanuit een projectstructuur. Cinfield dealmanagers weten als geen ander de samenwerking tussen verschillende expertises/disciplines te benutten en een waardevolle oplossing voor de opdrachtgever te creëren.

De dealmanager coacht de organisatie en het tenderteam tijdens de pre-sales en offertefase om zo goed mogelijk opgesteld te staan voor het winnen van de aanbesteding.

We beginnen met een de Tender Acceleratie Dag: een interactieve sessie van een dagdeel om de organisatie te activeren voor maximale beïnvloeding van haar winkans. De resultaten van de dag vormen input voor het dealplan waarin de concrete acties staan beschreven om de organisatie-invloed effectief aan te wenden.

Na de Tender Acceleratie Dag gaat de organisatie aan de slag te gaan met verdere bewerking van de klant en voorbereiding van de eigen organisatie op de aanbesteding. Op regelmatige basis (tenminste tweewekelijks) komt het kernteam bij elkaar om te rapporteren op de voortgang en om verdieping aan te brengen in het dealplan. De dealmanager coacht het team in de voortgang zowel op teamniveau als individueel niveau.

De Tender Acceleratie Dag betekent een gestructureerde opstart voor het realiseren van een dealplan. Het resultaat is een concreet toe te passen plan van aanpak, gedragen door zowel eigenaar van het plan als de interne betrokkenen.

Tijdens de Tender Acceleratie Dag wordt inzet en betrokkenheid gevraagd van relevante sleutelfunctionarissen op niveau van:

  • klanteigenaren;
  • uitvoerings- en delivery managers;
  • subject matter experts
  • (beoogd) tendermanager; tenderschrijver
  • opportunity owner (decision maker/budgeteigenaar).

Tijdens de Tender Acceleratie Dag brengen we de juiste betrokkenen gedurende één dag(deel) bij elkaar en gaan zij als groep écht met elkaar in gesprek over de te winnen deal. Centraal staan cruciale vragen om de winkans te vergroten. De antwoorden worden onderling getoetst en bediscussieerd en vastgelegd. Uitkomst van deze dag is een dealplan gericht op één doel: het winnen van de deal!

De dealmanager is een strateeg en coach. Hij adviseert directie, stuurgroep of tenderteam in het zetten van de juiste stappen. De dealmanager heeft ervaring met stakeholdermanagement en strategische kwesties en kijkt vooruit om de faalrisico’s te verkleinen en de winkansen te vergroten.

Wat kan je verwachten?

  • Projectmatige aanpak in voorbereiding op tenders
  • Werken met uitgekiende Cinfield tendertools
  • Dealcoaching op alle niveaus
  • Ervaren dealmanager met focus: winnen!

Meer weten over de inzet van een interim Dealmanager?

Contact
Akkoord *
Nieuwsbrief

Voorbeelden van opdrachtgevers